شیر سه طرفه(کیت موتوری)
شیر سه طرفه(کیت موتوری)

در پکیج شوفاژ دیواری از شیر سه طرفه موتوری استفاده می کنند که قابلیت های زیادی را در اختیار استفاده کننده می گذارد. شیر سه طرفه موتوری به وسیله جریان الکتریکی کار می کند و نحوه کار این دستگاه به این شکل است که بعد از وارد شدن نیروی برق به دستگاه و همزمان با باز کردن آب گرم مصرفی میله شاسی داخل شیر سه طرفه موتوری عمل کرده و دریچه شوفاژ را توسط اورنگ می بندد. این نوع شیر در انواع مدل های پکیج، متفاوت است، ولی دارای عملکردی، یکسان می باشد. در این نوع شیر از قطعاتی استفاده می شود که در مدل پکیج های دیگر متفاوت است. کار این قطعه این است که به شیر سه طرفه موتوری وصل می شود و از داخل توسط شاسی شیر سه طرفه قفل می شود. به این ترتیب با حرکت شاسی دریچه شوفاژ بسته می شود و آب گرم باز می شود، مجددا زمانی که آب گرم بسته شود، شاسی شیر سه طرفه موتوری به حالت اول خود باز می گردد و روی شوفاژ سوییچ می کند.

موتور شیر سه طرفه
موتور شیر سه طرفه

ویژگی های شیر سه طرفه

شیر سه طرفه موتوری دارای کیفیت ساخت بالا می باشد و توسط شرکت های سازنده پکیج های دیواری ساخته می شود. هر شرکتی در ساخت شیر سه طرفه موتوری از ایده های خود استفاده کرده اند و آن را ساخته اند و به همین علت این نوع شیر در مدل های دیگر شرکت ها دارای تفاوت می باشد. شرکت های سازنده شیر سه طرفه موتوری از مواد اولیه مرغوب جهت ساخت این قطعه استفاده می کنند تا کارایی این شیر بیشتر باشد و طول عمر زیادی را بکند. در این نوع شیر، از جنسی استفاده شده است که ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی توسط رطوبت و آب را دارد. شرکت های سازنده پکیج، شیر سه طرفه موتوری را با کیفیت های بالا تولید می کنند تا اشکالی در محصول خود ظاهر نشود و محصولی کاملا سالم و بدون مشکل به دست مشتری برسد.

شیر سه طرفه(کیت موتوری)
شیر سه طرفه(کیت موتوری)

شیر سه طرفه بنابر طراحی شرکت سازنده در بلوک رفت یا برگشت و به صورت عمودی یا افقی قرار می گیرد.هم چنین این کیت در هنگام سرویس نیاز به تمیز کردن دارد.هم چنین این شیر باید آبندی شود تا آب به موتور شیر نفوذ نکند زیرا با نفوذ آب موتور کیت سوخته و باید تعویض شود.